• Lízingszövetség: tartós fejlődési pályára állt a lízingpiac

    Tartós fejlődési pályára állt a lízingpiac, elsősorban a kis- és középvállalkozások (kkv) eszközfinanszírozása került a szövetség tagvállalatainak fókuszába – mondta Nyikos Katalin, a Magyar Lízingszövetség tavasszal megválasztott új elnöke az MTI-nek.

    Elmondta, tavaly jelentős növekedés, az első negyedévben pedig stabil teljesítmény jellemezte a lízingpiacot.
    Úgy vélte, mivel a lízingkonstrukciók rugalmasak és olcsók, ezért megfelelő alternatívát jelentenek a kis- és középvállalkozások finanszírozásában a banki hitelek mellett. Rámutatott: a szervezet kiemelten fontos feladatnak tekinti a lízing ismertségének és elismertségének növelését. Hozzátette azt is, hogy a növekedés motorjai a gazdasági bővülés, és az alacsony kamatok lehetnek.
    Nyikos Katalin kiemelte: a gépek és termelő berendezések finanszírozásban is komoly tér van a bővülésre, miközben a következő években az ingatlanpiac élénkülésével párhuzamosan az ingatlanlízing részesedése is nőhet.
    A szövetség arra számít, hogy a személyautó-flottapiac is bővülni fog Magyarországon, jelenleg ugyanis a nyugat-európai szinthez képest nagyon alacsony a flottakonstrukciók aránya a piacon.
    Az elnök szerint stabilizálódott a magyarországi lízingpiac: az év első negyedében a finanszírozott összeg 111 milliárd forint volt, az elmúlt év első negyedében elért 107 milliárd forinttal szemben, ami közel 6 százalékos növekedés.
    Kiemelte: több szegmensben is tovább emelkedett az egy szerződésre jutó átlagos finanszírozott összeg, az agrárlízing esetében például több mint 20 százalékos volt a növekedés. Az első negyedévben az egy szerződésre jutó finanszírozott összeg átlagosan 6,32 millió forint volt, ami 7,2 százalékos növekedés az előző év azonos időszakához képest.
    A lízingpiaci szegmenseket tekintve a személygépkocsik, kisteherautók és motorkerékpárok területén a finanszírozott összeg 28 százalékkal, 38 milliárd forintra emelkedett az első negyedévben. A flottapiacon a teljes finanszírozott összeg 20 milliárd forintról 17 milliárd forintra csökkent, az egy szerződésre jutó átlagos összeg azonban a flottapiacon 22 százalékkal, 6,7 millió forintra emelkedett. A busz- és tehergépkocsik esetében a finanszírozott összeg 3 százalékkal, 33 milliárd forintra emelkedett a múlt év első negyedéhez képest.
    Nyikos Katalin elmondta: a lízingpiac számára a járműfinanszírozás továbbra is fontos pillér, miközben a tagvállalatok egyre jobban koncentrálják az erőforrásaikat arra, hogy a kis- és középvállalkozások eszközigényeit finanszírozzák. Emellett az egyre erősebb agrárfinanszírozási versenyben is jelentős szerepre törekednek a lízingvállalatok – jelezte.
    Kiemelte: a lízingpiac a jegybank növekedési hitelprogramjának (nhp) is sokat köszönhet, a Magyar Nemzeti Bank (MNB) hitelprogramjai negyedévről negyedévre 20-25 százalékát adják a piacnak a finanszírozott összeget nézve. A jegybanki hitelprogramban az első negyedévben 23 milliárd forintot helyeztek ki a Magyar Lízingszövetség tagvállalatai. Fontos, hogy a mélyponton lévő alapkamatszint miatt kialakult alacsony kamatkörnyezet a korábbinál jóval olcsóbbá tette a lízingkonstrukciókat. Az nhp azonban a piaci versenyt csökkentette, és kedvezőtlenül hat a finanszírozási kockázatok beárazására – mondta a lízingszövetség elnöke.

    Forrás: MTI

Minden vélemény számít!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>